تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/04/13 - 11:03
کد خبر: 271538

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»:

مجلس اراده و توان ترمیم کابینه را ندارد/ با رویه کنونی اتفاقات خوبی که مردم انتظار دارند، نمی‌افتد

مجلس اراده و توان ترمیم کابینه را ندارد/ با رویه کنونی اتفاقات خوبی که مردم انتظار دارند، نمی‌افتد

بدنه مجلس و بسیاری از نمایندگان به راحتی با لابی گری های دولت، امضای خود را پس می گیرند. کمااینکه نمایندگان تا کنون چند بار طرح سوال از رئیس جمهور را در دستو کار قرار دادند اما همانطور که مشاهده شد دولت لابیگری کرد و نمایندگان امضای خود را پس گرفتند. با این وصف حتی اگر مجلس هم بنای ایجاد تغییراتی در کابینه را داشته باشد تا زمانی که دولت نخواهد، چنین اتفاقی نمی افتد.

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با اشاره به مشکلات اقتصادی کنونی کشور، گفت: مشکلاتی که در حوزه اقتصادی کشور پدید آمده در درجه اول محصول عملکرد دولت بوده که باید بهتر از این عمل می کرد و متأسفانه آنگونه که باید، عمل نشد.

وی ضمن انتقاد از نوع مواجهه مجلس با این شرایط اضافه کرد: اگر مجلس به نحو احسن به وظیفه نظارتی خود عمل نموده و به موقع اقدام می کرد، می توانست نگذارد که این همه بر مشکلات افزوده شود و وضعیت به اینجا برسد.

شهریاری با بیان اینکه مجلس به هر دلیلی نتوانسته وظیفه نظارتی خود را به نحو صحیحی انجام دهد و پیگیر مشکلات مردم باشد تصریح کرد: دلایل زیادی در باب چرایی این موضوع وجود دارد. ساختار قوای مجریه، مقننه و قضائیه باید یک کالبد شکافی جدی شود و اتخاذ تدابیر اصلاحی یک ضرورت است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس ادامه داد: با این رویه کنونی اتفاقات خوبی که مردم انتظار دارند نمی افتد. مردم از عملکرد هر سه قوه نگران و ناراضی اند و مشکل دارند. وقتی که با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب ما حتی نتوانستیم بسیاری از مشکلات اولیه مردم را حل بکنیم و این همه مردم نا راضی هستند باید یک فکر اساسی و تدبیر جدی اندیشیده شود که این مشکلات کاهش یابد.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی ضمن ابراز امیدواری نسبت به مواجهه جدی تر مجلس و دولت با مشکلات تصریح کرد: از جلسات غیر علنی مجلس با مقامات دولتی در این روزها چیز مهمی در نمی اید. ضمن آنکه مردم محرم هستند و ما اگر حرفی داریم باید علنی در تریبون مجلس آن را اعلام کنیم تا مردم در جریان کل مسائل قرار بگیرند. چرا که مردم قطعا حافظ انقلاب و نظام و جمهوری اسلامی هستند.

وی افزود: برای برون رفت کشور از وضع موجود، دولت باید راهکارهایی مناسب ارائه دهد.

شهریاری با اشاره به جمع بندی عمده ناظران مبنی بر ترمیم تیم اقتصادی کابینه و کوتاهی مجلس و دولت در این رابطه گفت: بهتر این بود که مجلس به موضوع تغییرات کابینه ورود کند. اما نباید فراموش کرد که در اواخر سال گذشته 3 وزیر استیضاح شدند اما توفیقی حاصل نشد و تجربه تلخی را رقم زد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: برداشت بنده این است که بدنه مجلس و بسیاری از نمایندگان به راحتی با لابی گری های دولت، امضای خود را پس می گیرند. کمااینکه نمایندگان تا کنون چند بار طرح سوال از رئیس جمهور را در دستو کار قرار دادند اما همانطور که مشاهده شد دولت لابیگری کرد و نمایندگان امضای خود را پس گرفتند. با این وصف حتی اگر مجلس هم بنای ایجاد تغییراتی در کابینه را داشته باشد تا زمانی که دولت نخواهد، چنین اتفاقی نمی افتد. به ویژه آنکه تیم اقتصادی دولت متشکل از چند وزیر است و اینکه این مجلس بتواند یا بخواهد چند وزیر را استیضاح کند بعید به نظر می رسد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top